Buitenspel moet worden afgeschaft.
Word voetballen leuker zonder buitenspel, of is het juist een handige regel?
spelers worden verplicht om niet bij het doel te blijven hangen waardoor spel meer 'heen en weer' zou moeten gaan.
lijkt mij dus dat het spel leuker wordt, mits scheids- en grensrechters eerlijk zijn...
Buitenspel meot je in het voetbal laten.
Hierdoor worden de spelers scherper, en gaan ze zekers beter opletten.
Het is en blijft altijd moeilijk om bij uit wedstrijden een onpartijdige scheidsrechter te krijgen.
meerendeels gaat het wel goed, maar soms is het te over duidelijk dat een schieds partijdig is.
Wat betreft de buitenspel regels zou het wel iets makkelijker kunnen worden gemaakt.
Gr
Buitenspel moet blijven ander kan er steeds eentje bij het goal blijven hangen dan zijn ze meer in beweging
alleen moeten die scheidsrechters goede beslissingen maken
Gr
Niet scheidsrechters, grensrechters!
buitenspel moet wel blijven maar ik wil dat er dan bij elke wedstrijd een eerlijke scheidsrechter komt en grensrechters dan is het prima we moesten een keer tegen agb en ze hadden hele valse scheids en bij een tikje bij hun gelijk vrije trap als ze het bij ons doen gaat spel door
voetballen zonder buitenspel word denk erg saai. Want dan heb je kans dat er veel te veel gescoord word. P.S het zou wel een makkelijke regel zijn en dat verminderd wel confrontaties. Maar echt slim zou t niet zijn
Voetballen met buiten spel is wel handig als je tegenstander buitenspel staat in dat gunstig voor je zelf maar als je zelf buiten spel staat of je teamgenoot dat is dat minder leuk toch heb ik gelijk?
als je buitenspel afschaft heb je meer ruimte op het veld en kan er dus beter worden samengespeeld.
nooit! afschaffen.
buitenspel moet blijven zo let je goed op en krijg je meer conditie van dat op en neer rennen maar de regels mogen ook wel aangepast worden
Met buitenspel is het veel leuker, anders staat iedereen bij een aanval al op zijn plek, en dan kan je er niet meer 'doorheen breken'
buiten spel moet afgeschaft worden want de keeper staat er dus kan je ook niet buiten spel staan
gr
buiten spel moet afgeschaft worden want de keeper staat er dus kan je ook niet buiten spel staan
gr
x
Volgens mij kun je zelfs bij F jes in uitzonderlijke gevallen, overigens nog nooit gezien of gedaan, fluiten voor buitenspel...........
In de F en de E tjes. heb ik geen nadeel kunnen ontdekken aan het afwezig zijn van de buitenspel regel.
Zelfs in de championsleage zitten ze er regelmatig naast, en dat zijn dan als het goed is onafhankelijke en door de uefa geselecteerde grensrechters.
Laten ze het net als in het hockey gewoon afschaffen.
Zeker bij de amateurs veel minder irritatie over wel of niet buitenspel van spelers met die "eigen" grensrechters langs de lijn.
Groet,Ton
Buitenspel moet gewoon blijven.
Het buitenspel moet zeker worden afgeschaft, net als bij hokkey. Waarom zo conservatief bij het voetballen. Het voetbal wordt er veel leuker door. De ruimtes worden groter waardoor er meer één tegen één situaties ontstaan. Het spel zal ook sneller op en neer gaan. Een bijkomend voordeel is dat er veel minder gezeik is in het veld. Dat gaat nl. meestal over het al dan niet buitenspel staan. Als scheidsrechter ondervind ik dat telkens weer. Bovendien heb je dan aan twee scheidsrechters genoeg (ieder op een helft) en kun je de assistent-scheidsrechters (voorheen grensrechters) afschaffen.
Als dan ook nog ingevoerd wordt dat bij het stilleggen van het spel de tijd stil wordt gezet, is het tijdrekken ook afgelopen. Maak er dan maar twee keer een half uur van, dan voetballen ze nog steeds langer dan dat ze nu doen.
Zoals Marco van Basten ook al zei: Moderniseren dat voetbalspel!
Ik bedoel natuurlijk Hockey
zonder buitenspel is voetbal makelijker mar wel minder leuk
buitenspel in het voetbal laten, anders word het voetbal waarbij alleen maar lange ballen worden gegeven.
nee wel laten zo is gewoon eerlijker blijven er geen hangers he,maar ja niet elke clubgrensrechter is eerlijk weet dat uit ervaring als scheidsrechter dan moet je gewoon goed gaan staan,er zijn grensrechters die als je schoenveter al voor de man is vlaggen ze al,mijn optie is dan gewoon laten staan en een waarschuwing geven
Ik vind dat het voetballen leuker wordt door de buitenspelregel. Zonder de buitenspelregel worden de ruimtes op het veld veel groter en moeten er langere afstanden worden afgelegd. Het is inderdaad wel een nadeel dat het buitenspel vaak niet word gezien door de grens- en/of scheidsrechters. Maar nu we het buitenspel hebben word er wel veel bewogen en zullen er mooiere acties ontstaan doordat de ruimtes kleiner zijn en de techniek van de spelers hoog moet zijn (wat voor sommige spelers ook wel weer een nadeel zou kunnen zijn). Wat mij, als verdediger, wel eens goed uit zou kunnen komen is dat we niet gelijk meer hoeven 'aan te sluiten' als de bal in voorwaartse beweging is, als de buitenspelregel er niet zou zijn. Maar dat heeft met een stuk conditie te maken natuurlijk.
Voetbalgroetjes,
Kristel
Je gaat toch ook niet het 16 meter gebied uitgummen omdat
je dan geen panalty meer tegen kan krijgen.
je er voordeel voor maar ook soms een nadeel
Buitenspel maakt voetbal interessanter. Je moet slim spelen om het te ontlopen en je kunt er slim gebruik van maken bij het verdedigen. Het spel golft meer op en neer en is dus aantrekkelijker denk ik.
Overigens ligt het niet alleen aan partijdige scheidsrechters of grensrechters. Ook spelers die meters buitenspel staan winden zich vaak ten onrechte op. Om het maar niet over al die professionals te hebben die het allemaal beter weten en beter zien: de toeschouwers! Natuurlijk is het jammer dat er ook slechte beslissingen worden genomen, soms inderdaad zelfs opzettelijk. Dat blijf je houden, ook met de ingooi (welke kant op?), de doorgebroken speler (rood, geel of niets?), de penalty (terecht of niet?) en voordeel geven (door laten spelen of niet?). Het blijft een mensensport (gelukkig!). Misschien dat we over 20 jaar zover zijn dat iedere wedstrijd de perfecte elektronische en betaalbare scheidsrechter heeft.
Buitenspel moet blijven
hands afschaffen na gister met Henry???
Hij deed het subtiel. Volgens mij eerst met handpalm en toen snel met 2 vingertjes. Kunst !
Maradonna was beter, dat wel !
Ik erger me zo veel dat de trainers van een standaard elftal nog geen een uur of ander half uur geen sigarettje kan laten kunnen staan.Zij zijn ook een voorbeeld van de jeugd
Ik vind dat buitenspel weg kan want.
bijvoorbeeld het staat 1-1 in de laatse minuut en je scoort maar het is buitenspel en dan word er niet gescoort en dat is niet leuk.
Ik vind het maar saai.
buitenspel is saai en stom dus...
buiten-spel moet gewoon blijven want nu is iedereen het gewend.
geen haar op mij hooft die er aan denkt
afschaffen
Leg goed uit aan spelers, trainers en toeschouwers hoe buitenspel werkt. Nu veel onbegrip ook in het amateur voetbal.
Haal onbegrip weg door juiste uitleg en dan zeg ik houden hoor buitenspel.
In de F'jes en E'tje wordt geen buitenspel voor gefloten. Er zijn sommige clubs, die het wel doen, vooral als ze achterstaan met punten. Maar het moet niet in F'jes en E'tjes. Pas vanaf de D wordt buitenspel gefloten. Ook in de D kun je een rode kaart krijgen.
Buitenspel afschaffen slaat nergens op, het hoort bij het voetbal, dan kun je net zo goed de handsregeling afschaffen, slaat ook nergens op. dus nee. haje
Buitenspel zorgt alleen voor verwarring en is voor het menselijk oog niet waar te nemen, wetenschappelijk bewezen, dus niet uitvoerbaar zoals elke week weer wordt bewezen. Argument dat spelers blijven staan slaat nergens, je moet bereikbaar blijven voor je medespelers. Kijk maar naar het hockey daar is het al decennia geleden afgeschaft en met logisch succes. Geen discussies meer en eerlijke doelpunten, wat wil je nog meer. Alleen maar voordelen. De tegenstanders komen alleen met ongefundeerde kritiek, omdat er geen motieven zijn om deze regel nog te handhaven. Weg ermee!
Buitenspel moet blijven, het komt het spel ten goede.
Alleen is er een bepaalde regel die zegt: bij twijfel niet vlaggen. Daar gaat het vaak fout, want er wordt direct gevlagd of gefloten. Dit gaat tenb koste van de aanvallende partij. Ook is het pas buitenspel als degene die buitenspel staat, de bal aanraakt. Ook hier gaat het vaak fout, want er wordt al gefloten voordat de bal wordt aangeraakt en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Nu kun je de regels aanpassen door te zeggen dat buitenspel alleen geldt buiten het 16 metergebied, of als de speler daadwerkelijk echt zichtbaar buitenspel staat. (een meter of drie achter de verdediging)Dan is er tenminste geen discussie meer of het wel of niet op het randje was.
nee, want dan wordt het makkelijk en saai maar ik vind wel dat ze bij profvoetbal computers moeten hebben om te kunnen zien of het wel echt buitenspel is en dus ook dat de scheidsrechter dat kan zien. (bijvoorbeeld, als iemand scoort bij buitenspel of het dan wel of geen goal is) (!)
Oude buitenspelval moet weer terug komen. En dan gelijk is geen buitenspel. Er moet 100% sprake zijn van buitenspel, net zoals een bal 100 % over de lijn moet zijn voor een ingooi of doelpunt.
nee want dan krijg je weer van die balletje wachters enzo
maar eerlijke grensrechter is wel nodig
nee want dan krijg je weer van die balletje wachters enzo
maar eerlijke grensrechter is wel nodig
Zeker weten. Veel meer doelpunten! Dat wil toch iedereen.
jezus wat eeen geklets eey.
Ik speel sindskort in de wedstrijd met buitenspel,veel leuker.
Zonder Buitenspel is het voetbal onmin saai,en zijn er ECHT veel doelpunten.
Doe maar een slotje op dit bericht.
Buitenspel is een goede regel.
Grensrechters horen bij twijfel niet te vlaggen.
Maar toch wordt er vaak onterecht gevlagd.
Ik vind dat het ook moet blijven zo houd je een speler scherp en word er goed opgelet.
Maar waar ik me wel aan irriteer is dat (sommige)grensrechters gewoon niet eerlijk vlaggen dat moet de scheidsrechter ook in de hand houden eigenlijk. Die kan dat overrulen toch?
afschaffen!!!!!!!

volgens mij heb je dat in de F2 nog niet. ;0))